Albufeira, week 1 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Nanou Naber - WaarBenJij.nu Albufeira, week 1 - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Nanou Naber - WaarBenJij.nu

Albufeira, week 1

Door: Nanou Naber

Blijf op de hoogte en volg Nanou

13 Juli 2014 | Portugal, Albufeira

Mijn eerste reisverslag, waar zal ik eens beginnen.. Het voelt nog helemaal niet alsof ik op ‘reis’ ben, ik voel me hier zo op m’n gemak en het is allemaal bekend terrein. Ik ben hier nog maar 5 dagen, maar er is al zoveel gebeurd!
Toen ik hier woensdagochtend aankwam, stond Ruben op me te wachten bij de gate. Het was 10u ’s ochtends en al bijna 30 graden! Aan die hitte moet ik nog steeds wennen, zeker omdat Ruben geen airco in zijn auto heeft.. Maar goed, op de eerste dag vrij weinig gedaan, gewoon lekker relaxed dagje met z’n 2en, blij om elkaar weer te zien! ’s Avonds gezellig uit eten met zijn ouders in Cabana Fresca, één van de restaurants. Hier zijn we ook gebleven om de wedstrijd Nederland – Argentinië te kijken. Wat een vreselijke wedstrijd..
Donderdagavond zou ik beginnen met werken in Flavours, restaurant 2, maar het aantal uren was nog niet helemaal duidelijk. Uiteindelijk hebben we besloten om 6uur per dag te werken, van 18.30u tot 00.30u, 6 dagen in de week, zo’n 36u per week. In eerste instantie had ik zoiets van, nou dat doe ik wel even, maar na de eerste werkdag besefte ik dat deze maanden toch best wel zwaar zullen worden. Ik was best wel zenuwachtig voor m’n eerste werkdag, vooral omdat ik nog niet helder had wat mijn taak zou zijn in het restaurant. Vorig jaar deed ik een beetje van alles, maar nu is het toch heel anders. Dit jaar moet ik me vooral bezig houden met het ‘zitten’ van gasten. Ik moet zorgen dat de mensen die binnenkomen, op een goede en handige plek gaan zitten en overzicht houden. Daarnaast moet ik overal een beetje helpen. Ik moest echt heel erg wennen aan deze taak, vooral de eerste dag stond ik eigenlijk maar een beetje te kijken hoe mijn manager, Fabio, het deed. Fabio en ik doen ongeveer hetzelfde. En omdat het nog niet erg druk is in Flavours, is er nog weinig werk te doen. Het is allemaal zo anders dan vorig jaar, de collega’s, de drukte, de sfeer en de taak die ik heb. Maar ik merk na 3 dagen werken dat ik er al steeds meer inkom.
Naast werken, hebben Ruben en ik onze kamer wat meer ingericht en wat gezelliger gemaakt. Ik heb me ook aangemeld om m’n rijbewijs hier te gaan halen, ik begin dinsdag met theorielessen(ik moet hier in Portugal 30 theorielessen volgen..) !! Best wel spannend om mijn rijbewijs hier te halen in het Engels, maar het moet vast wel goed komen!
Gisteravond, zaterdagavond, zijn we met een paar vrienden van Ruben naar een beachparty geweest in Portimao, een stadje 20 min van Albufeira. Echt compleet anders dan Albufeira! In Albu heb je natuurlijk al die toeristen en dit was echt een feest waar bijna alleen maar Portugezen waren, zo leuk!
Gelukkig hebben we vandaag onze vrije dag al, wat mij tijd gaf om eeeeindelijk mijn koffer uit te pakken haha. We gaan zo lekker barbecueën met Albert en Natalia, de ouders van Ruben en zijn broer, heerlijk in dit warme weertje ☺
Eigenlijk voelt het best wel gek om dit zo te schrijven. Voor mij is het allemaal alweer zo normaal maar hoe het hier precies is, vind ik toch lastig om te omschrijven. Maar goed, ik heb mijn best gedaan!!
Ik ga nu lekker helpen met voorbereiden voor de bbq, ik laat snel weer wat van mij horen!!

Liefs, vanuit Albufeira,
Nanou

  • 13 Juli 2014 - 21:43

    Mariette:

    lieve Nanou,
    wat leuk dat je je eerste ervaringen zo mooi opschrijft. ondanks bekend dus ook best spannend. heel begrijpelijk. leuk dat we je zo wat kunnen volgen!! doe maar rustig aan (nou ja hard werken dus) en dan kom je er vanzelf helemaal in.
    voor vandaag natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zus!! die zit ook lekker op het strand geloof ik!!
    van ons hier een dikke kus en tot snel.
    x jet

  • 14 Juli 2014 - 17:40

    Cilia:

    Ha Lieve Schat, wat fijn klinkt jouw bericht. Na ons mooie afscheid vanuit Eindhoven ben jij daar al geland, zo lees ik. Heerlijk om dit te lezen.
    Druk, veel werk, zwaar en anders, wat een mooie leerervaring voor jou.
    Fijn dat je ons zo uitgebreid vertelt over alles dat jij daar ervaart.
    Dikke kus en geniet heerlijk, hopelijk was de bbq lekker.....mmmmm
    ZOeNNNNN mamsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanou

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 5507

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 Mei 2015

Portugal - Zuid-Europa - Azie

Landen bezocht: