See you soon - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Nanou Naber - WaarBenJij.nu See you soon - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van Nanou Naber - WaarBenJij.nu

See you soon

Door: Nanou Naber

Blijf op de hoogte en volg Nanou

27 September 2014 | Portugal, Albufeira

Ik besefte me net dat ik al een behoorlijke tijd niets van me heb laten horen en er zijn weer zoveel dingen veranderd, dus bij deze zal ik jullie weer even op de hoogte brengen.
Waar zal ik beginnen… Het slechte nieuws altijd eerst he, dus ten eerste ben ik dinsdag gezakt voor mijn autotheorie-examen. Dat betekend dat ik hier nog wat langer moet blijven om mijn rijbewijs te halen. Een nieuwe aanvraag voor het examen duurt 3 weken en daarna, als ik het de 2e keer wel haal, moet ik weer 3 weken wachten om het praktijkexamen aan te vragen. Dussss ik blijf hier, als alles goed verloopt, in ieder geval nog tot half november.
In eerste instantie baalde ik behoorlijk dat ik hier nog langer moet blijven, ik wil gewoon op reis, dingen ondernemen! Maar waarschijnlijk gaan we nog een maandje werken, en begin november al wat tripjes doen naar steden in Europa. De grote plannen van het liften door Europa zijn trouwens van de kaart, er is een heel nieuw plan opgezet. Het plan is nu om de maand december en januari samen met de ouders van Ruben naar Amerika te gaan. Ze hebben ons uitgenodigd om met hun mee op vakantie te gaan 6-8 weken, om die periode door Amerika te reizen!! Waarschijnlijk gaan we van New York naar New Orleans naar Los Angeles en dit allemaal met een auto die we daar gaan huren. We gaan natuurlijk niet alleen naar deze steden, we hebben geen haast dus we zullen onderweg stoppen bij de mooie steden die we tegen komen.
Toen Ruben z’n ouders vertelde over hun plannen had ik een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant natuurlijk onwijs gaaf dat ze ons mee willen nemen naar Amerika, maar aan de andere kant voelde het ook zo veilig, zo makkelijk en zelfs een beetje saai om met zijn ouders door Amerika te gaan reizen. Dat laatste gevoel overheerst bij mij op het moment omdat ik niet van het makkelijke en veilige ben, ik wil avontuur, dingen zelf uitzoeken, zelf plannen maken en uitdaging. Maar dat betekend niet dat we niet zullen gaan, we kunnen er natuurlijk van maken wat we willen. Ik wil het liefste 2 weken met Ruben samen gaan reizen, zelf plannen maken en dingen bekijken, zonder zijn ouders. Maar eerst moeten die plannen nog gemaakt worden en dat is niet zo makkelijk.. Ruben is namelijk liever lui dan moe, en laat alles het liefste over aan zijn ouders. Compleet anders dan mijn manier, dus dat botst nog wel eens. Gelukkig ben ik zelf wat dingen aan het uitzoeken en komt Ruben ook steeds meer in beweging dus het komt allemaal wel goed denk ik zo!
Dan de maand ervoor, november, tripjes naar steden in Europa. Één bestemming staat al vast en dat is Porto, in noord Portugal, waar een van de beste vrienden van Ruben studeert op dit moment, Arthur. Inmiddels is Arthur ook een goede vriend van mij geworden, door vorige zomer en dit jaar, dus ik heb erg veel zin om die kant op te gaan. Daarnaast zaten we te denken aan Berlijn, waar Ruben nog nooit is geweest. Mij maakt het eigenlijk weinig uit waar we heen gaan, ik vind het leuk om gewoon een goedkope vlucht te boeken via Ryanair naar misschien een onbekende en minder populaire stad en daar lekker rond te kijken.
En na Amerika zou ik heeel graag naar Azië willen, Thailand, India, Laos, Cambodja etc. Ruben heeft al een paar keer gezegd dat hij graag naar Japan wil, dus eigenlijk nog geen idee wat we na Amerika gaan doen. We moeten nog veel uitzoeken en er veel over praten met z’n tweeën om te beslissen wat we gaan doen.
Lang verhaal over de nieuwe reisplannen, maar redelijk compleet denk ik. Naast het plannen van al deze reizen, ben ik nu dus lekker aan het autorijden! Het gaat behoorlijk goed, ik voel me steeds meer op mijn gemak in de auto. Ik kan al redelijk goed achteruit en vooruit inparkeren, U-turn met 3-stappen gaat ook erg goed, en op de weg ben ik denk ik ook wel alert en zie ik bijna alles. Over het algemeen ben ik trots op mezelf haha.
Afgelopen maand zijn Ruben en ik ook druk geweest met het plannen en inrichten van een appartement wat in het huis wordt gebouwd. Een ongebruikte ruimte onderin het huis van Ruben wordt namelijk omgebouwd tot een appartement voor Ruben en mij. Klinkt heel heftig, alsof ik hier voor altijd zal blijven wonen, maar zo voelt het helemaal niet. Het was een ruimte die ze gebruikten als opslag, maar behoorlijk groot, 50m2, en waar ze niets mee deden. En omdat Ruben en ik op dit moment alleen een kamer samen hebben en ze altijd al iets met die ongebruikte ruimte wouden doen, besloten de ouders van Ruben om er een appartement van te maken. En het wordt zo mooi!! Het is dus 50m2 waar een badkamer, keuken, slaapkamer en woonruimte in zit. Een van de wanden is compleet raam met uitzicht over de zee, dus het is echt helemaal leuk. Als het een beetje mee zit, denk ik dat we eind volgende week wel kunnen verhuizen!! Heel erg veel zin in moet ik zeggen! Ik zal snel foto’s uploaden als het af is!

Ik zie dat ik alweer een mega lang verhaal heb getypt, dus ik denk dat ik maar moet stoppen. Ik zal waarschijnlijk heel veel dingen zijn vergeten te vertellen, maar dat komt een andere keer wel weer!
Ik kom trouwens hoogstwaarschijnlijk van 15 oktober tot 22 oktober naar Nederland voor mijn Propedeuse-uitreiking en ik wil zoveel mogelijk leuke dingen doen en lieve mensen zien, wordt dus een druk weekje. Ik kijk er echt naar uit om weer even naar huis te komen!

Tot 15 oktober!! Liefs en kusjess xxxx

  • 27 September 2014 - 14:32

    Jan:

    Hoi lieve Nanou,
    wat een kansen en dilemma's. Ben erg nieuwsgierig naar JOUW keuzes.
    H.v.d. skot.

  • 27 September 2014 - 14:53

    Cilia:

    lieve schat.
    wT een mooi en weer openhartig gesprek.
    zo goed om te lezen hoe jij alles nu ziet en bekijkt.
    ik ben zo trots op jou.
    wat een goede plannen om ook Berlijn te zien en andere steden in Europa. das nieuw voor mij.
    en super als jullie vlg week al kunnen verhuizen. Dat zal echt anders worden.
    Geniet lekker v alle ervaringen en voorpret voor t reizen.
    en zoooo fijn dat jij over 3 weekjes weer thuis komt...al is t maar voor even.
    zie ernaar uit.
    dikke kus en love you

  • 27 September 2014 - 14:58

    Sarah:

    Heerlijk om je verhalen te lezen! Ik ben ook de eerste x gezakt met rijlessen dus de tweede keer moet zeker lukken meid! Zie je gauw bij de P-uitreiking! Liefs Sarah

  • 27 September 2014 - 18:34

    Marjolein:

    Wat een spannende kansen allemaal Nanou! Lees gelukig dat je het erg naar je zin hebt en hele leuke plannen aan het maken zijn, goed te horen. Geniet maar lekker, zoiets doe je meestal maar 1 keer in je leven. Dikke kus vanuit een killer wordend Nederland :-)!
    Gr. Marjolein

  • 27 September 2014 - 20:48

    Opa En Oma Emmeloord:

    Lieve klein dochter, Nanou.
    Fijn om weer wat van jou te horen[lezen].
    Fijn om weer plannen te maken.
    We hopen dat alles goed mag verlopen en dat het je goed gaat.

    Groeten van ons uit Emmeloord.xxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanou

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 5517

Voorgaande reizen:

08 Juli 2014 - 31 Mei 2015

Portugal - Zuid-Europa - Azie

Landen bezocht: